hagin 1

      Ο Kenneth E. Hagin πέθανε στις 19 Σεπτεμβρίου 2003 σε ηλικία 85 ετών αλλά η επιρροή του στους «χαρισματικούς» κύκλους δεν θα πεθάνει ποτέ. Ήδη τη διδασκαλία την συνεχίζει ο γιός του και μάλλον θα συνεχίσει και ο εγγονός του. Ο Χάγκιν ποτέ δεν έλαβε οποιαδήποτε επίσημη θεολογική κατάρτιση, αν και τη δεκαετία του '70 έλαβε τιμητικά τον τίτλο του διδάκτορα από το Πανεπιστήμιο Όραλ Ρόμπερτς, (πεντηκοστιανού θεραπευτή)

 

 


ΓΕΝΙΚΑ

    Στο «Εγχειρίδιο αιρέσεων και παραχριστιανικών ομάδων» του μακαριστού π. Αντωνίου Αλεβιζόπουλου1, διαβάζουμε τα εξής:

Πρόκειται για δραστηριότητες που κατά τον ειδικό ερευνητή των ακραίων αιρέσεων F.W. Haack εντάσσονται στον «νεοπεντηκοστιανό θετικισμό» για τον οποίο έγινε προηγουμένως λόγος και εκπροσωπούνται από την οργάνωση International Convention of Faith Churches. Η οργάνωση αυτή ιδρύθηκε το 1979 στην Tulsa Oklahoma. Ένας από τους πρωτεργάτες αυτής της οργάνωσης ήταν ο Keneth Hagin, ποιμένας της Thema Bible Church, διευθυντής του Thema Bible Training Center και ιδρυτής - πρόεδρος των Keneth Hagin Ministries INC.

Η εταιρία Keneth Hagin Ministries ιδρύει θυγατρικές οργανώσεις στην Ελβετία («Ευαγγελική Ένωση Ζωή», «Χριστιανικό Κέντρο», «Βιβλική Σχολή Ζωή», «Ζωή μέσω του Χριστού»), στη Γερμανία («Χριστιανική κοινωνία Λόγος της Πίστης», «Χριστιανικό Κέντρο Λόγος της Πίστης», «Χριστιανικό Κέντρο Κοινωνία της Χάρης», «Κέντρο του Λόγου Αγάπη» κ.α.), στην Αυστρία («Χριστιανική Ένωση Αγάπη» κ.α.).

Κατά τον John Angelina, ιδρυτή και πάστορα του «Χριστιανικού Κέντρου Λόγος της Πίστης» (Μόναχο) υπάρχει μόνο ένας τρόπος να γίνει κανείς υγιής, να ζει σύμφωνα με το λόγο του Θεού. Η αρρώστια είναι του Διαβόλου και αν οι άνθρωποι παραβαίνουν το λόγο του Θεού αρρωσταίνουν.

Μεταξύ των βιβλίων που διαδίδει η κίνηση είναι και το Pulling Down Strongholds της «Διεθνούς Αδελφότητος Επαγγελματιών του Πλήρους Ευαγγελίου». Εκεί αναφέρεται ότι «το κύριο πεδίο επίθεσης του Σατανά βρίσκεται στο λογικό και στις σκέψεις μας... Σκέψεις είναι προπύργια του Σατανά!» Η Γραφή αναφέρει, κατά την αντίληψη του συγγραφέα του ίδιου βιβλίου, ότι «τα λογικά συμπεράσματα τα καταστρέφουμε, κακές αντιλήψεις και λογικά συμπεράσματα προέρχονται από το Σατανά». «Ποτέ δεν θα θεραπευθείς εφ’ όσον πιστεύεις πως ο Θεός επιθυμεί την αρρώστια σου. Ο Σατανάς είναι αυτός που επιθυμεί να υποφέρεις, ο Θεός επιθυμεί να είσαι υγιής... Πίστη σημαίνει πράξη. Πίστη στο λόγο του Θεού, πράξη βασισμένη στο λόγο του Θεού» (παραπομπές στο Haack, σ. 11-12).

Πρέπει λοιπόν κανείς να πιστεύσει πως όλα τα θλιβερά στη ζωή μας προέρχονται από το Διάβολο, οι αρρώστιες, η φτώχεια κ.α., να «πιστεύσει», δηλαδή να σκεφθεί και να συγκεντρωθεί στο λόγο του Θεού που πραγματοποιεί αυτό που θα ζητήσουμε και να προχωρήσει στην «πράξη», να θεωρήσει δηλαδή την επιθυμία του πραγματοποιημένη.

Σε όλα αυτά πρέπει να παραμερίσει το λογικό• με το να εξουδετερώσει το προσωπικό θέλημα και την προσωπική σκέψη και με την απόλυτη υποταγή στον αρχηγό. Ο πεντηκοστιανός θετικισμός λοιπόν υποτιμά το λογικό και υπογραμμίζει το συναίσθημα. Καταλήγει σε ατομικισμό. Στην κίνηση υπάρχουν διάφορα χαρίσματα και «αξιώματα» (απόστολοι, προφήτες, ευαγγελιστές, ποιμένες, διδάσκαλοι), αλλά αναφέρονται στα άτομα, όχι στην κοινότητα. Η κίνηση καλλιεργεί το συναίσθημα του εκλεκτού. Οι οπαδοί είναι οι φορείς των χαρισμάτων. Οι υπόλοιποι άνθρωποι προορίζονται για την απώλεια.

Απ’ όσα αναφέρθηκαν γίνεται κατανοητό ότι η κίνηση αυτή είναι ασυμβίβαστη με την αγία Γραφή. Γιατί παραβλέπει την κοινωνία των πιστών σαν Εκκλησία, Σώμα Χριστού και όργανο της Χάρης του θεού. Τα «χαρίσματα» δεν επιβεβαιώνονται έξω από τον πιστό• δεν υπάρχει καμία εξωτερική πληροφορία γι’ αυτά. Εξάλλου η βασική θέση της κίνησης για το νόημα του πόνου και των δυσχερειών στη ζωή είναι αντι-Γραφική.

RHEMA 2

ΚΑΚΟΔΟΞΙΕΣ

    Ο Hagin ήταν γνωστός ως ο πατέρας της κίνησης «Λόγος της Πίστης»-«Θετική Ομολογία» και δίδασκε μια σειρά από κακοδοξίες σύμφωνα με τις οποίες:

1) Ο άνθρωπος μπορεί να λάβει τη Θεραπεία όπως λαμβάνει τη Σωτηρία (είναι θέμα προορισμού επειδή η θεραπεία έχει ήδη δοθεί σε εμάς).

2) Ο Θεός δεν προσβάλει τους ανθρώπους με τις ασθένειες και θέλημά Του είναι να θεραπευτούν όλοι οι άνθρωποι.

3) Ο ίδιος ο Hagin πήγε στον ουρανό και συνομίλησε με την αδελφή του που είχε πεθάνει.

4) Ο Ιησούς του εμφανίστηκε το 1950 και του παρέδωσε συγκεκριμένη διδασκαλία και οδηγίες. Ισχυρίστηκε ότι από τις οκτώ φορές που ο Ιησούς εμφανίστηκε σε αυτόν, επτά φορές ο Ιησούς ήταν ξυπόλητος. Μια άλλη φορά ο Ιησούς φορούσε ρωμαϊκά σανδάλια, και ήρθε στο δωμάτιό του, κάθισε δίπλα στο κρεβάτι του, και μίλησε μαζί του για περίπου 30 λεπτά. Κατά την περίοδο αυτή, ο Ιησούς δίδαξε τον Hagin πώς να καθοδηγείται από την εσωτερική μαρτυρία του Αγίου Πνεύματος.

5) Πήγε στην κόλαση μέσω μιας εξωσωματικής εμπειρίας.

6) Σύμφωνα με άλλη πλάνη του Hagin, «Ο πιστός είναι μια ενσάρκωση του Θεού, όπως ο Ιησούς Χριστός» (Hagin, "The Incarnation," The Word of Faith , 12/80, cited in Christianity in Crisis , p. 175,397).

7) Ο Hagin δίδαξε ότι ο φυσικός θάνατος του Χριστού δεν αφαίρεσε την αμαρτία. Μάλλον, ήταν «πνευματικός» ο θάνατος του Χριστού και πάλεψε στην κόλαση όπου εκεί τελικά τα κατάφερε και αφαίρεσε την αμαρτία. Δίδασκε ότι ο Χριστός στάλθηκε στην κόλαση και αγωνίστηκε εκεί ενάντια στον Σατανά και τους δαίμονες, και από τη νίκη του πάνω τους …αναγεννήθηκε.

RHEMA 1

«ΘΕΤΙΚΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ»

   Όπως δηλώνει το όνομα της κίνησης «Λόγος της Πίστης» - «Θετική Ομολογία» η πίστη είναι ζήτημα περισσότερο του τι λέμε παρά του σε ποιόν πιστεύουμε. Έτσι οι λέξεις αποκτούν δημιουργική δύναμη όπως ακριβώς χρησιμοποιούνται σε αποκρυφιστικές τεχνικές και σε μαγικές επικλήσεις. Αυτό που λέτε, ισχυρίζονται οι διδάσκαλοι της κίνησης, καθορίζει και αυτό που συμβαίνει γύρω σας. Οι προσευχές σας και ειδικά οι αιτήσεις σας πρέπει να διατυπώνονται θετικά και χωρίς αμφιταλαντεύσεις. Τότε ο Θεός είναι υποχρεωμένος να απαντήσει (Charismatic chaos σ.285)

Στο βιβλίο του Hagin, «Έχοντας πίστη στην πίστη σας» (Having Faith in Your Faith), διδάσκει ότι ο καθένας μπορεί να αναπτύξει καθολικά τους "νόμους της πίστης» για να πάρει αυτό που θέλει. Ο Hagin διδάσκει ότι, για ένα ποιμένα ή για οποιονδήποτε το να οδηγεί ένα Chevrolet αντί για ένα πολυτελές αυτοκίνητο δεν έχει να κάνει με το να «είναι ταπεινός», αλλά με την «άγνοια» του «νόμου της ευημερίας του Θεού» που λειτουργεί για «όποιος κι αν είσαι» άγιος ή αμαρτωλός.

Άλλα βιβλία του Hagin που αναλύουν με  λεπτομέρεια αυτή τη  «θεολογία» του είναι «Πώς να γράψετε το δικό σας εισιτήριό με το Θεό» (How to Write Your Own Ticket with God) (Tulsa: Faith Library, 1979) και «Η αγιότητα είναι κερδοφόρα» (Godliness is Profitable) (Tulsa: Faith Library, 1982).

Ο Hagin ισχυρίζεται ο Ιησούς του είπε, «Αν οποιοσδήποτε, οπουδήποτε,... βάλει αυτές [θετική ομολογία] τις αρχές σε λειτουργία, θα έχει πάντα ό, τι θέλει από μένα ή από τον Θεό Πατέρα» (Charismatic chaos σ. 281).

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 στο περιοδικό του «Ο Λόγος της Πίστης» (The Word of Faith) ο Hagin οριοθετεί με σαφήνεια την πλάνη της «Θετικής Ομολογίας». Σε άρθρο που είχε τον τίτλο «Μπορείς να πάρεις αυτό που λες» (You Can Have What You Say)  έγραψε τα εξής:

«Συχνά δημιουργείτε κάποιες αρνητικές καταστάσεις στον εαυτό σας επειδή σκέφτεστε, πιστεύετε και μιλάτε λανθασμένα. Έτσι ξεκινήστε να πιστεύετε σύμφωνα με το Λόγο Του Θεού. Στη συνέχεια αρχίστε να κάνετε θετικές ομολογίες πίστης για να κερδίσετε τη ζωή σας… Δεν θα λάβετε τίποτα περισσότερο από τον Θεό από τις λέξεις που του λέτε…Αν δεν σας αρέσει ο τρόπος που ζείτε τότε αλλάξτε τον τρόπο που σκέφτεστε που πιστεύετε και που μιλάτε…Ομολογήστε τις υποσχέσεις του Θεού για υγεία και νίκη και αρχίστε να απολαμβάνετε την άφθονη ζωή με αυτά που θα έχετε…».

Άλλοι οπαδοί της «Θετικής Ομολογίας» είναι ο Kenneth Copeland, ο Charles Capps, Frederick KC Price, Robert Tilton, and David Yonggi Cho. Πολλοί από αυτούς είναι απόφοιτοι της RHEMA Κέντρο Εκπαίδευσης Hagin Αγία Γραφή στην Tulsa, Οκλαχόμα.

rhema kenneth hagin pr

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΞ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ  Ή ΕΚ …ΛΟΓΟΚΛΟΠΗΣ;

   Στο βιβλίο «Hagin Drunk 'In The Spirit'» του David Cloud (10/4/98, FBIS report) μαθαίνουμε ότι η διδασκαλία που ισχυρίζεται ο Hagin ότι έλαβε από τον Χριστό, στην πραγματικότητα έχει αντιγραφεί από τα γραπτά του πάστορα E. W. Kenyon (1867–1948). Ο Dr. McConnell, στο βιβλίο του «A Different Gospel» αποδεικνύει πως ο Hagin έχει αντιγράψει λέξη προς λέξη τουλάχιστον από 8 βιβλία του W. Kenyon. Και αυτά είναι μόνο ένα δείγμα της λογοκλοπής.

RHEMA 8

ΜΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ HAGIN!

Από τον: David W. Cloud, Fundamental Baptist Information Service , 1701 Harns Rd, ​​Oak Harbor, WA 98277.

4 Οκτώβρη 1998

Την Πέμπτη, 17 του Σεπτεμβρίου του 1998, παρευρέθηκα σε μια σύναξη του Kenneth Hagin στο Νέο Κέντρο Victory ζωή στο Χάντινγκτον, (Δυτική Βιρτζίνια). Ένα μεγάλο μέρος της σύναξης ήταν μια συναυλία ροκ-jazz που είχε το ρόλο της λατρείας. Δεν είχαν ύμνους, Γραφικά τραγούδια. Ήταν προφανές ότι ο κόσμος ήρθε να χορέψει! …Οι στίχοι στα περισσότερα από τα τραγούδια αναφέρονταν στον  «Λόγο της Πίστης»…

Ο Hagin κήρυξε για την «απόδειξη του Πνεύματος» από Α΄ Κορινθίους 2:04. (ὁ λόγος μου καὶ τὸ κήρυγμά μου οὐκ ἐν πειθοῖς ἀνθρωπίνης σοφίας λόγοις, ἀλλ' ἐν ἀποδείξει Πνεύματος καὶ δυνάμεως). Δεν υπήρξε μήνυμα του Ευαγγελίου, δεν κήρυγμα ενάντια στην αμαρτία την ασέλγεια την κοσμικότητα την αποστασία. Καμία κλήση για αύξηση στο Χριστό. Αντ 'αυτού, το μήνυμα ήταν μια παρουσίαση των δήθεν θαύματα που έχουν λάβει χώρα στην σύναξή του.

Είπε για τη γυναίκα ενός ιεροκήρυκα που χόρευε στον αέρα (αιώρηση). Είπε για μια άλλη γυναίκα που χόρευε κατά τη διάρκεια ολόκληρης της λειτουργίας. Χόρευε στις μεταλλικές τάπες των παπουτσιών της, αλλά χωρίς κανένα θόρυβο. Είπε για ένα κορίτσι που έπεσε σε έκσταση κατά τη διάρκεια μιας από τις συνεδριάσεις και έμεινε αποσβολωμένο για οκτώ ώρες και 40 λεπτά. Το είχε διέταξε να γεμίσει με το Πνεύμα. Δύο άνδρες προσπάθησαν να την μετακινήσουν προς ένα θερμότερο μέρος του δωματίου, αλλά δεν μπόρεσαν. Είπε για το πώς η σύζυγός του και δύο άλλα άτομα ήταν κολλημένα στο πάτωμα από το Άγιο Πνεύμα. Όταν κάποιος ανυψώθηκε σε μια συνεδρίαση, η γυναίκα Hagin και άλλα δύο άτομα αναρωτήθηκαν κατά πόσον ήταν του Κυρίου. Ισχυρίζεται ότι ο Θεός του έδωσε εντολή να αγγίξει και τα τρία αυτά πρόσωπα στο μέτωπο με το μικρό δάχτυλό του, και όταν το έκανε, έπεσαν στο πάτωμα και παρέλυσαν, έτσι ώστε δεν μπορούσαν να σηκωθούν μέχρι να αναγνωρίσουν ότι η εξουσία του Hagin ήταν από τον  Θεό. Όταν το παραδέχθηκαν αυτό, ο Hagin τους άγγιξε και πάλι με το δάχτυλό του και ελευθερώθηκαν.

«ΑΓΙΟ ΓΕΛΙΟ» (HOLY LAUGHTER)

   Αφού είχε κηρύξει για περίπου δέκα λεπτά, Hagin άρχισαν να λέει ότι μία από τις εκδηλώσεις του Αγίου Πνεύματος είναι η μέθη. Σε εκείνο το σημείο σταμάτησε το κήρυγμα και για περίπου 25 λεπτά άρχισε να γελά, να φυσά προς τους ανθρώπους, κουνώντας τα χέρια του, και να τρικλίζει σαν μεθυσμένος. Αυτός προσπάθησε επανειλημμένα να μιλήσει, αλλά δεν ήταν σε θέση να το πράξει. Μεγάλος αριθμός των ανθρώπων μέσα στο πλήθος άρχισαν να γελούν δυνατά και μερικοί έπεσαν στο πάτωμα ή τρίκλιζαν όπως οι μεθυσμένοι….Ο Kenneth Hagin ο νεώτερος (ο υιός Hagin έχει το ίδιο όνομα με του πατέρα) επιχειρήσει να διαβάσει κάποιες από τις σημειώσεις του πατέρα του, αλλά δεν μπορούσε να σχηματίσει τις λέξεις και τρίκλιζε μπροστά σε όλη την εκκλησία. Όταν ο Hagin άρχισε να μιλάει και πάλι, ο ίδιος υποστήριξε ότι αυτό ήταν η εκπλήρωση του Ιεζεκιήλ 3:26-27 (26 Καὶ τὴν γλῶσσάν σου θέλω κολλήσει πρὸς τὸν λάρυγγά σου καὶ θέλεις γείνει ἄλαλος· καὶ δὲν θέλεις εἶσθαι πρὸς αὐτοὺς ἀνήρ ἐλέγχων, διότι εἶναι οἶκος ἀποστάτης. 27 Πλήν ὅταν λαλήσω πρὸς σέ, θέλω ἀνοίξει τὸ στόμα σου καὶ θέλεις εἰπεῖ πρὸς αὐτούς, Οὕτω λέγει Κύριος ὁ Θεός· Ὁ ἀκούων ἄς ἀκούῃ· καὶ ὁ ἀπειθῶν ἄς ἀπειθῇ· διότι εἶναι οἶκος ἀποστάτης).

 Όπως και οι περισσότερες από τις άλλες περικοπές που χρησιμοποιήθηκαν, αυτό το απόσπασμα ήταν διαστρεβλωμένο.

Καθ 'όλο το υπόλοιπο κήρυγμα του Hagin, οι άνθρωποι γελούσαν υστερικά. Η λειτουργία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί καλύτερα σύγχυση. Τελείωσε όπως άρχισε, με μια ροκ συναυλία που μετατράπηκε σε υπηρεσία λατρείας.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ «ΑΓΙΟ ΓΕΛΙΟ»;

    Πολλές «χαρισματικές» συνάξεις αναφέρουν αυθόρμητο, ανεξέλεγκτο γέλιο να εκρήγνυται στις κοινότητές τους, ακόμη και σε ώρες επίσημης τελετής ("λειτουργίας") ή κυρήγματος από τον άμβωνα. Ορισμένοι αναφέρουν ανεξέλεγκτο κλάμα, πέφτοντας στο πάτωμα σε εκστατική έκσταση, και θορύβους ζώων, όπως να γαυγίζουν όπως τα σκυλιά ή να βρυχώνται σαν λιοντάρια. Μερικοί τρικλίζουν και περιστρέφονται σαν μεθυσμένοι και δεν μπορούν να περπατήσουν σε ευθεία γραμμή. Για λόγους απλούστευσης, όλα αυτά ονομάζονται «Άγιο Γέλιο», δεδομένου ότι το γέλιο είναι το κύριο χαρακτηριστικό του φαινόμενου αυτού. Οι εκδηλώσεις αυτές αποδίδονται από τους «χαρισματικούς» στο Άγιο Πνεύμα.

Οι υποστηρικτές αυτού του φαινομένου λένε ότι είναι ενδείξεις μιας νέας επιφοίτησης του Αγίου Πνεύματος ως απάντηση στην επιθυμία των ανθρώπων για να δουν ένα νέο σημάδι από το Θεό – όπως έγινε στην οδό Azusa στο Λος Άντζελες στις αρχές του αιώνα.

RHEMA 11

ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ

  Ο Rodney Morgan Howard-Browne, ένας «χαρισματικός» ιεροκήρυκας από τη Νότια Αφρική, γεννήθηκε 12 Ιούνη 1961, στο Πορτ Ελίζαμπεθ. Λέει ότι αφιέρωσε τη ζωή του στο Χριστό σε ηλικία 5 ετών και πληρώθηκε με το Άγιο Πνεύμα στην ηλικία των 8. Το 1979, ενώ προσευχόταν για ώρες αναζητώντας μια βαθύτερη πνευματική εμπειρία, προκάλεσε τον Θεό:

«Είτε θα έρθεις ΕΣΥ εδώ κάτω και θα με αγγίξεις, ή θα έρθω ΕΓΩ εκεί πάνω και θα ΣΕ αγγίξω», προσευχήθηκε έντονα. Ξαφνικά, ολόκληρο το σώμα του, αισθάνθηκε σαν να ήταν στην φωτιά. Άρχισε να γελά ανεξέλεγκτα. Στη συνέχεια, έκλαψε και άρχισε να μιλάει ξένες γλώσσες. «Ήμουν συνδεδεμένος στην ηλεκτρική παροχή του Θεού», έγραψε αργότερα στο βιβλίο του, «Το άγγιγμα του Θεού» και από τότε η επιθυμία μου ήταν να συνδέσω και άλλους ανθρώπους στο ίδιο κύκλωμα» (Julia Dulin, "Praise the Lord and Pass the New Wine," 8/94, Charisma, σ. 22.).

Για τα επόμενα δέκα χρόνια που μετακινήθηκε ο Howard-Browne, διακόνησε για δύο χρόνια στο Rhema του Γιοχάνεσμπουργκ, πριν φύγει για τις Ηνωμένες Πολιτείες το 1987.  Ήταν τον Απρίλιο του 1989, ενώ κήρυττε σε μια εκκλησία κοντά στο Albany της Νέας Υόρκης, όταν το ξέσπασμα του «Άγιου Γέλιου» άρχισε. Ο Browne ισχυρίζεται ότι αισθάνθηκε μια αίσθηση σαν μια βαριά κουβέρτα να πέφτει πάνω του. Σύντομα κάποιοι άρχισαν να πέφτουν από τις θέσεις τους, άλλοι γέλαγαν, άλλοι έκλαιγαν. Από εκείνο το σημείο, η φήμη του άρχισε να αυξάνεται.

Αν και υπάρχουν και παλαιότερες μαρτυρίες για το φαινόμενο αυτό (το περιοδικό «Charisma» αναφέρει τον Jonathan Edwards, «πρωτοπόρος του πρώτου μεγάλου ξυπνήματος στο 1730», του οποίου οι αναβιώσεις οδηγούσαν σε δάκρυα και σε γέλιο) ωστόσο δεν υπάρχει καμμία ιστορική διαχρονικότητα ή κάποια Βιβλική τεκμηρίωση. Η λύτρωση από την σκλαβιά της αμαρτίας σίγουρα οδηγεί τον άνθρωπο στη χαρμολύπη. Χαρά για την απολύτρωση, λύπη για τις αμαρτίες που έχει διαπράξει ο άνθρωπος αλλά αυτή η χαρά ή η λύπη δεν μπορεί να υποστηρίξει εκδηλώσεις όπως αυτές που παρουσιάζονται στο «άγιο γέλιο».

RHEMA 7

ΒΙΒΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ RHEMA (ΡΗΜΑ)

      Το Βιβλικό κέντρο εκπαίδευσης RHEMA ιδρύθηκε το 1974. Το 1978, το όνομα άλλαξε σε RHEMA Bible Church (aka Kenneth Hagin Ministries, Inc.) Το Κέντρο Εκπαίδευσης βρίσκεται σε πάνω από 110 στρεμμάτων πανεπιστημιούπολη που αποτελείται από 23 κτίρια, συμπεριλαμβανομένου ενός συγκροτήματος 96 κατοικιών, ένα αμφιθέατρο 2.000 θέσεων και ένα κέντρο προσευχής και θεραπείας.  Σε διεθνές επίπεδο, υπάρχουν εκπαιδευτικά κέντρα RHEMA σε πολλές χώρες και στην Ελλάδα.

RHEMA 5

ΜΗ ΠΑΝΤΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ (Α'  Ιωάνν. 4,1)

    Ο απ. Παύλος επισημαίνει ότι «ο Σατανάς μετασχηματίζεται εις άγγελον φωτός» και «οι διάκονοι αυτού μετασχηματίζονται ως διάκονοι δικαιοσύνης» (Β΄ Κορ. 11,14-15). Διαβάσαμε παραπάνω πως το «Άγιο Γέλιο» ξεκίνησε όταν ο Rodney Morgan Howard-Browne προσευχόταν για ώρες αναζητώντας  μια βαθύτερη πνευματική εμπειρία. Με τον ίδιο τρόπο «γεννήθηκε» και η γλωσσολαλιά ως εξωτερικό σημείο για τους πεντηκοστιανούς, όταν δηλαδή, ο Parham «αναζητούσε κάποια υψηλότερη πνευματική εμπειρία και πνευματική δύναμη. Έχοντας άγνοια για τα αληθινά μέσα, με τα οποία η καρδία μπορεί να καθαρθεί και να φωτισθεί, ο Parham και οι μαθηταί του κόλλησαν στο εντελώς εξωτερικό σημάδι της Πεντηκοστής»2.  Ας δούμε όμως πως σχολιάζει την «χαρισματική» έκρηξη της οδού Azusa 312 από τους πρώην βιβλικούς φοιτητές του Parham, ο William J. Seymour.

«Έσπευσα στο Λος Άντζελες και για μεγάλη μου έκπληξη βρήκα την κατάσταση πολύ χειρότερη απ’ ό,τι την περίμενα… εκδηλώσεις σαρκικές, πνευματιστικοί έλεγχοι (sic). Είδα ανθρώπους να υπνωτίζονται επάνω στο θυσιαστήριο μπροστά σε υποψηφίους που ζητούσαν το βάπτισμα, ενώ πολλοί λάμβαναν το βάπτισμα του Αγίου Πνεύματος…Επίτρεψέ μου να μιλήσω καθαρά για το έργο, όπως το βρήκα εδώ.  Συνάντησα καταστάσεις υπνωτισμού, καταστάσεις δαιμονικές, καταστάσεις πνευματιστικές καταστάσεις υπνωτιστικές, όλα τα είδη μαγείας, παροξυσμούς, καταληψίες και άλλα… Καμία τέτοια κατάσταση δεν είναι γνωστή στους δικούς μας εργάτες ως αποτέλεσμα συγκεκριμένων λέξεων ή ήχων, χτυπημάτων του σαγονιού ή μαλάξεων του λαιμού…»3

  Το Ευαγγελικό μήνυμα για τα πραγματικά χαρίσματα είναι σαφές, «μακάριοι οἱ καθαροὶ τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται»4. Προϋπόθεση η  ταπείνωση και η κάθαρση της καρδιάς. Σύμφωνα με τον Άγιο Μακάριο τον Αιγύπτιο ο άνθρωπος πρέπει να αγωνιστεί ώστε να αποκτήσει το δικαίωμα να ονομάζεται…χριστιανός! «Ο ακούων λόγον έρχεται εις κατάνυξιν και μετά τούτο, υποστελλούσης της χάριτος κατ’ οικονομίαν πρός το συμφέρον τω ανθρώπω, εισέρχεται εις γυμνασίαν και παιδείαν πολέμου και ποιεί πάλην και αγώνα προς τον σατανάν και μετά πολλού δρόμου και αγώνος αποφέρεται τα νικητήρια και γίνεται χριστιανός».5

tuflos 22

ΝΑΙ ΣΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΑΛΛΑ

«ΕΝ ΤΩ ΑΥΤΩ ΠΝΕΥΜΑΤΙ» ΚΑΙ «ΕΝ ΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ»

(Α' Κορ. ιβ' 9.28.30) 

    Γράφει ο π.Αντ.Αλεβιζόπουλος6:

…οι ασθένειες ανήκουν στη ζωή του ανθρώπου, ακόμη και του πιστού (Ρωμ. η' 18. Γαλ. δ' 13. Α' Τιμ. ε' 23. Β' Τιμ. δ' 20), μπορεί να σημαίνουν εύνοια και αγάπη του Θεού, απόδειξη ότι ο Θεός είναι Πατέρας. Ίσως αποσκοπούν στο να μας κάνουν μετόχους της αγιότητας του Θεού, αυξάνοντας την προθυμία μας για την εν Χριστώ ζωή και να επιβεβαιώνουν την πίστη μας (Εβρ. ιβ' 6-13). Ίσως όμως να έχουν άλλη αιτία.

Οι λόγοι της Γραφής, «τον ιώμενον πάσας τας νόσους σου» (Ψαλμ. ρβ'/ργ' 3) ή και το Ης. νγ' 4 δεν αποτελούν υποσχέσεις, που αναφέρονται στη ζωή κάτω από τη δουλεία της φθοράς, αλλά στη «νέα γη» και στους «νέους ουρανούς».

Δεν αρνούμεθα φυσικά την περίπτωση θαυματουργικής επέμβασης του Θεού, ούτε περιφρονούμε τα «χαρίσματα ια­μάτων». Όμως παρατηρούμε ότι και στην αποστολική εποχή τα χαρίσματα αυτά εδίδοντο «εν τω αυτώ Πνεύματι» με το χάρισμα της πίστεως, και πάντοτε «εν τη εκκλησία» (Α' Κορ. ιβ' 9.28.30).

Τα χαρίσματα αυτά δεν αποτελούσαν «κανόνα», σύμφω­να με τον οποίο ο Θεός όφειλε να φέρει τη θεραπεία. Ο Θεός είναι ελεύθερος να δίνει τη χάρη του όποτε θέλει, δεν εξαναγκάζεται (Ιω. γ' 8. Α' Κορ. ιβ' 11. Εβρ. β' 4). Στην αγία Γραφή η ισχυρή πίστη συνοδεύεται πάντοτε από την ταπείνωση, που υποτάσσεται στο ελεύθερο θέλημα του Θεού και δεν έχει καμία σχέση με τη «θετική σκέψη» των αποκρυφιστών. Γι’ αυτό διαβάζουμε στον Ευαγγελιστή Μάρκο: «Παρένεγκε το ποτήριον άπ’ εμού τούτο. άλλ’ ου τι εγώ θέλω, αλλά τι συ» (Μαρκ. ιδ' 36).

Οι «θεραπευτές» προβάλλουν τις «ιάσεις» τους. Όμως ο αριθμός των «ιάσεων» αυτών είναι μικρός και πάντως πρόκειται για υποκειμενικές καταστάσεις, που σε πολλές περιπτώσεις ήταν προσωρινές. Το πλήθος των ασθενών, που έτρεξε στις «μαζικές εκδηλώσεις» των «θεραπευτών» για θεραπεία, επέστρεψε απογοητευμένο. Σε πολλές περιπτώσεις, πονεμένοι άνθρωποι οδηγήθηκαν σε απόγνωση, αφού τους καταλογίσθηκε η ευθύνη για την έλλειψη θεραπείας: «Η πίστη σου είναι αδύνατη, γι’ αυτό δεν έγινες καλά»!

Η άποψη λοιπόν ότι τα παιδιά του Θεού δεν χρειάζεται να υποφέρουν από ασθένειες, είναι λανθασμένη και μπορεί να έχει τρομακτικές συνέπειες στους σωματικά ασθενείς αδελφούς μας, εάν πιστέψουν πως ενόσω είναι σωματικά άρρωστοι δεν μπορούν να είναι παιδιά του Θεού.

charismatic chaos18

Κλείνοντας υπογραμμίζουμε δύο σημεία:

α) Η υγιής πίστη δεν κατοχυρώνει οποιαδήποτε απαίτηση για θετική απάντηση του Θεού. Αντίθετα βεβαιώνει μέσα μας την πεποίθηση ότι ο Θεός μας οδηγεί στο δικό του δρόμο, όχι μόνο με τη χαρά, αλλά και με τη θλίψη (Ψαλμ. κβ'/κγ').

β) Όλοι, και οι σωματικά υγιείς και οι σωματικά ασθε­νείς πιστοί, αποβλέπουμε στον ίδιο σκοπό, στη σωτηρία. Η ασθένεια δεν χωρίζει τον άνθρωπο από το Θεό: «τις ημάς χωρίσει από της αγάπης του Χριστού; θλίψις ή στενοχώρια ή διωγμός ή λιμός ή γυμνότης ή κίνδυνος ή μάχαιρα; καθώς γέγραπται ότι ένεκά σου θανατούμεθα όλην την ημέραν ελογίσθημεν ως πρόβατα σφαγής. Αλλ’ εν τούτοις πάσιν υπερνικώμεν δια του αγαπήσαντος ημάς. Πέπεισμαι γαρ ότι ούτε θάνατος ούτε ζωή ούτε άγγελοι ούτε αρχαί ούτε δυνά­μεις ούτε ενεστώτα ούτε μέλλοντα ούτε ύψωμα ούτε βάθος ούτε τις κτίσις ετέρα δυνήσεται ημάς χωρίσαι από της αγάπης του Θεού της εν Χριστώ Ιησού τω Κυρίω ημών» (Ρωμ. η' 35-39).

γ) Όταν οι ομάδες αυτές μιλούν για πίστη, εννοούν πίστη στο λόγο της αγίας Γραφής και έτσι την μεταβάλλουν σε ιδεολογία. Όμως η πίστη στην αγία Γραφή δεν αποτελεί απλώς διανοητική διεργασία, αλλά αναφέρεται στον όλο άνθρωπο. Είναι κοινωνία μετά του Χριστού, ένταξη στο άγιο Σώμα του, βίωση αυτής της ενότητάς του «εις εν Χριστώ». Η σωτηρία είναι αποτέλεσμα αυτής της καθολικής πίστης, της μετοχής στη ζωή του Χριστού και όχι μιας διανοητικής διερ­γασίας, ενός είδους «διαλογισμού» πάνω στο λόγο της Γρα­φής, που ανάγεται στο χώρο της αποκρυφιστικής ταύτισης ανάμεσα στη σκέψη και στην πράξη, σημείο κοινό, όχι μόνο στους «ευαγγελιστές — θεραπευτές», αλλά και στις «ψυχολατρείες» και στους «θεραπευτές» ασιατικής προέλευσης. Η α­γία Γραφή μιλάει γι’ αυτή την καθολική πίστη και τη «μετοχή» στο Σώμα του Χριστού, που ταυτίζεται με τη σωτηρία και όχι για μια ιδεολογικοποιημένη πίστη (Ιω. α', 12. στ' 53-58. Ρωμ. η' 14-17. Γαλ. γ' 26-29, Γ 4-13).

 

Κώστας Ναυπλιώτης

 

1 «Εγχειρίδιο αιρέσεων και παραχριστιανικών ομάδων» 1994, σελ. 315-316

2 π. Αλεξίου Καρακαλλινού «ΕΝ ΕΙΡΗΝΗ, ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΔΕΗΘΩΜΕΝ»

3 π. Αλεξίου Καρακαλλινού «ΕΝ ΕΙΡΗΝΗ, ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΔΕΗΘΩΜΕΝ»

4 Ματθ. ε΄-8

5 Μακαρίου Αιγυπτίου: Ομιλίαι Πνευματικοί, έκδ. Σχοινά, σελ. 127

6 «Εγχειρίδιο αιρέσεων και παραχριστιανικών ομάδων» 1994, σελ. 337-339

 

ΠΗΓΕΣ:

http://www.rapidnet.com/~jbeard/bdm/Psychology/holylaugh.htm

http://www.rapidnet.com/~jbeard/bdm/exposes/hagin/general.htm

http://www.rapidnet.com/~jbeard/bdm/Psychology/holylaugh.htm

http://mkayla.wordpress.com/2009/11/18/the-dangerous-teaching-methods-of-kenneth-e-hagin-junker-jorge/

http://biblocality.com/forums/showthread.php?3580-Kenneth-E-Hagin-s-Hissing-Mad-Spirit

http://en.wikipedia.org/wiki/Rhema

https://www.facebook.com/rhema.greece

http://sidroth.org/articles/holy-laughter-whats-it-all-about

http://www.cathedralofpraisechurch.com/laughter.htm

http://www.amazingfacts.org/media-library/media/e/1189/t/does-the-holy-laughter-movement-have-any-support-in-scripture.aspx

 

Το παρόν άρθρο έχει θεολογικό χαρακτήρα και προοπτική του είναι να παρουσιάσει

τις ασυμβίβαστες με την Ορθόδοξη πίστη θέσεις των αναφερομένων ομάδων

και όχι να προσβάλει την τιμή και την υπόληψη των προσώπων  και τις ομάδων αυτές.