ΤΙ ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ;

 

Ποια διαφορά έχει το είδωλο από την εικόνα;

  Η βασική διαφορά του ειδώλου από την εικόναέγκειται σ' αυτό που υπογραμμίζει ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ότι η εικόνα είναι «ομοίωση» με το υπαρκτό,ενώ το είδωλο είναι «ομοίωση» με το ανύπαρκτο. 

ΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ

π. Στέφανος Στεφόπουλος

 

    Στην ιστορία της Χριστιανικής τέχνης, έγινε ευρύτατη χρήση των διαφόρων συμβόλων. Περί των συμβολισμών αυτών γράφουν στα έργα τους οι αρχαίοι εκκλησιαστικοί συγγραφείς Τερτυλλιανός και Κλήμης Αλεξανδρείας. Ο Τερτυλλιανός πρώτος αναφέρει τη χρήση της παραστάσεως του καλού Ποιμένος, ενώ ο Κλήμης υποδεικνύει ότι τα καταλληλότερα συμβολικά χαράγματα στις σφραγίδες και τα δαχτυλίδια των Χριστιανών ήταν το ψάρι, το πλοίο, η λύρα και η άγκυρα. Ποικίλα σύμβολα ακόμη και σήμερα χρησιμοποιούνται για να διακοσμήσουν εικονοστάσια, άμβωνες, δεσποτικά, καθίσματα, άμφια, ιερά σκεύη, δάπεδα κ.α. Μερικά από αυτά είναι : το Α και Ω, η άγκυρα, η άμπελος, τα άνθη, ο ιχθύς, ο λέων, τα πτηνά και βεβαίως πάνω από όλα το μεγαλύτερο και ισχυρότερο σύμβολο της Εκκλησίας μας, ο Τίμιος Σταυρός.

elies

ΛΑΔΙ ΟΧΙ, ΕΛΙΕΣ ΝΑΙ˙ ΓΙΑΤΙ;

Απαντά ο αείμνηστος καθηγητής της Λειτουργικής

Ιω. Φουντούλης


 «Γιατί σε καιρό νηστείας νηστεύουμε το λάδι και τα ψάρια και τρώμε ελιές και αυγοτάραχο;»

"ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ"

π. Στέφανος Στεφόπουλος

 

     Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί, εἶναι σέ ὅλους μας γνωστή ἡ κατάσταση μέ τίς διάφορες αἱρετικές (χριστιανικές καί μή) ὁμᾶδες καί παραθρησκευτικές ὀργανώσεις ὅσο δέ καί μέ τίς ποικίλες καταστροφικές λατρεῖες. Στήν πατρίδα μας, δυστυχῶς, πολλές ἀπό αὐτές τις ὁμᾶδες δραστηριοποιοῦνται καί στήν κυριολεξία καταστρέφουν σώματα, ψυχές, ὑπολήψεις, περιουσίες, οἰκογένειες, ἐπιχειρήσεις κ.ἄ. χωρίς ποτέ νά ἐμποδίζονται ἀπό κανέναν. Μερικές ἀπό αὐτές, μάλιστα, ἐπιβουλεύονται καί τό ἔθνος μας καί τίς ἀρχές του, τούς νόμους του, τίς παραδόσεις του καί αὐτά ἀκόμη τά σύμβολά του(σημαία, σταυρός, ἐθνικός ὕμνος, στρατός, ἐκκλησία, πίστις, ἤθη καί ἔθιμα). Τέτοιες ὁμᾶδες εἶναι οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ, οἱ Σαηεντολόγοι, οἱ ἄρτι ἀφιχθέντες Νεοειδωλολάτρες ἤ Ἀρχαιολάτρες, οἱ αὐτοαποκαλούμενοι ὡς Ὀρθόδοξοι τῆς Ἐκκλησίας τῆς "Μακεδονίας" καί πολλοί ἄλλοι.

pray 3

Η ΝΗΣΤΕΙΑ

π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ

 

   Ο Μέγας Βασίλειος δίνει τον ακόλουθο ορισμό της νηστείας: «Νη­στεία αληθινή είναι η αποξένωσις από το κακόν, η εγκράτεια της γλώσ­σης, η αποχή από τον θυμόν, ο χωρισμός από τας επιθυμίας, την καταλαλιάν, το ψεύδος και την ψευδορκίαν. Η στέρησις από αυτά είναι αλη­θινή νηστεία. Μέσα εις αυτά λοιπόν η νηστεία είναι αγαθόν».