"ΟΡΘΟΤΟΜΟΥΝΤΕΣ ΤΟΝ ΛΟΓΟΝ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ"

π. Στέφανος Στεφόπουλος

 

     Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί, εἶναι σέ ὅλους μας γνωστή ἡ κατάσταση μέ τίς διάφορες αἱρετικές (χριστιανικές καί μή) ὁμᾶδες καί παραθρησκευτικές ὀργανώσεις ὅσο δέ καί μέ τίς ποικίλες καταστροφικές λατρεῖες. Στήν πατρίδα μας, δυστυχῶς, πολλές ἀπό αὐτές τις ὁμᾶδες δραστηριοποιοῦνται καί στήν κυριολεξία καταστρέφουν σώματα, ψυχές, ὑπολήψεις, περιουσίες, οἰκογένειες, ἐπιχειρήσεις κ.ἄ. χωρίς ποτέ νά ἐμποδίζονται ἀπό κανέναν. Μερικές ἀπό αὐτές, μάλιστα, ἐπιβουλεύονται καί τό ἔθνος μας καί τίς ἀρχές του, τούς νόμους του, τίς παραδόσεις του καί αὐτά ἀκόμη τά σύμβολά του(σημαία, σταυρός, ἐθνικός ὕμνος, στρατός, ἐκκλησία, πίστις, ἤθη καί ἔθιμα). Τέτοιες ὁμᾶδες εἶναι οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ, οἱ Σαηεντολόγοι, οἱ ἄρτι ἀφιχθέντες Νεοειδωλολάτρες ἤ Ἀρχαιολάτρες, οἱ αὐτοαποκαλούμενοι ὡς Ὀρθόδοξοι τῆς Ἐκκλησίας τῆς "Μακεδονίας" καί πολλοί ἄλλοι.

elies

ΛΑΔΙ ΟΧΙ, ΕΛΙΕΣ ΝΑΙ˙ ΓΙΑΤΙ;

Απαντά ο αείμνηστος καθηγητής της Λειτουργικής

Ιω. Φουντούλης


 «Γιατί σε καιρό νηστείας νηστεύουμε το λάδι και τα ψάρια και τρώμε ελιές και αυγοτάραχο;»

ΤΟ ΑΓΙΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ (3)

π. Στέφανος Στεφόπουλος

 

Συνεχίζοντας την αναφορά μας στο μυστήριο του βαπτίσματος αυτή τη φορά ας μπούμε στο κύριο τμήμα του μυστηρίου που τελείται μπροστά στην κολυμβήθρα. Αρχικά διαβάζεται μια υπέροχη ευχή στη διάρκεια της οποίας αγιάζεται το νερό που από απλό νερό γίνεται αγιασμένο νερό με ιδιότητες ανάλογες με αυτές του Ιορδάνη ποταμού. Αυτό γίνεται δια του Αγίου Πνεύματος του οποίου την ζωοποιό δύναμη επικαλούμαστε. Ο Χριστός μας έδωσε εντολή να "αναγεννιόμαστε δια ύδατος και Πνεύματος Αγίου". Μόνο η παρουσία του Αγίου Πνεύματος ιερουργεί την αναδημιουργία του ανθρώπου και όχι από μόνος ο άνθρωπος με τις δικές του δυνάμεις όπως ισχυρίζονται οι νεοεποχίτες!

pray 3

Η ΝΗΣΤΕΙΑ

π. ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΛΕΒΙΖΟΠΟΥΛΟΥ

 

   Ο Μέγας Βασίλειος δίνει τον ακόλουθο ορισμό της νηστείας: «Νη­στεία αληθινή είναι η αποξένωσις από το κακόν, η εγκράτεια της γλώσ­σης, η αποχή από τον θυμόν, ο χωρισμός από τας επιθυμίας, την καταλαλιάν, το ψεύδος και την ψευδορκίαν. Η στέρησις από αυτά είναι αλη­θινή νηστεία. Μέσα εις αυτά λοιπόν η νηστεία είναι αγαθόν».

ΤΟ ΑΓΙΟ ΒΑΠΤΙΣΜΑ (2)

 π. Στέφανος Στεφόπουλος

 

Πριν από το βάπτισμα γίνεται η κατήχηση κατά την οποία διαβάζονται ευχές και αφορκισμοί. Στην αρχή ο ιερέας φυσά 3 φορές στο πρόσωπο του βρέφους. Αυτό γίνεται γιατί με το Άγιο Βάπτισμα ο άνθρωπος δέχεται ανακαινισμό της ζωής του. Μια καινούρια ζωή αρχίζει γι'αυτόν. Το φύσημα συμβολίζει το πρώτο εμφύσημα του Θεού στον πρωτόπλαστο Αδάμ δια του οποίου του μετέδωσε "πνοή ζωής". Γίνεται δε 3 φορές διότι δια της Αγίας Τριάδος πλάσθηκε στην αρχή ο άνθρωπος και τώρα με το βάπτισμα ακριβώς αναπλάσσεται.