«ΒΟΤΑ ΚΑΙ ΒΡΟΥΜΑΛΙΑ»

π. Στέφανος Στεφόπουλος

 

    Η περίοδος του Τριωδίου είναι νομοθετημένη από τους Πατέρες της Εκκλησίας μας κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να αποτελεί "αντίβαρο" στην αρχαιοελληνική κραιπάλη των Διονυσιακών οργίων. Τα όργια αυτά είχαν τόσο βαθιά επίδραση στο λαό που, και ως Χριστιανοί, τα διατήρησαν ως δήθεν ήθη και έθιμα. Ιδίως τις μεταμφιέσεις και διασκεδάσεις κατά το διάστημα της Απόκρεω, λείψανα των αρχαίων Κρονίων, Βοτών και Διονυσίων αλλά και των ρωμαϊκών Βακκαναλίων, Λουπερκαλίων και Βρουμαλίων.

ΟΙ ΟΛΕΘΡΙΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ

ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Λάμπρου Σκόντζου

Θεολόγου Καθηγητού

      Η δουλεία

     Η δουλεία ήταν ο πιο απάνθρωπος θεσμός στον αρχαίο κόσμο, ο οποίος καταρράκωνε κυριολεκτικά την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και δημιουργούσε αφάνταστη κοινωνική δυστυχία. Η αρχαία Ελλάδα δεν εξαιρούνταν από αυτή την κατάσταση. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η αρχαία θρησκεία ευθύνονταν κατά κύριο λόγο για τη διατήρηση του επαίσχυντου και απαράδεκτου θεσμού της δουλείας κι’ αυτό διότι αυτή θεωρούταν … θεόσταλτη!  Πιστευόταν πως οι θεοί έπλασαν την διαφορετική φύση των δούλων από εκείνη των ελευθέρων ανθρώπων! Όπως στην ψευτοκοινωνία των θεών υπήρχαν κατώτερα όντα, άβουλοι θεράποντες αυτών, έτσι έπρεπε να γίνεται και στην ανθρώπινη κοινωνία. Οι «ελεύθεροι» πρέπει να υπηρετούνται από τους δούλους! 

ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΝΕΟΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΚΩΝ

ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΩΝ ΚΑΤΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ

© 2010 impantokratoros.gr

 

Εφαρμόζοντας οι σύγχρονοι ειδωλολάτρες την μόνη τακτική που τους απέμεινε, αυτήν της λασπολογίας, εκτοξεύουν ψευδείς κατηγορίες, εναντίον των Χριστιανών. Οι κατηγορίες αυτές είναι λίγο-πολύ οι ίδιες με μόνη διαφοροποίηση αυτήν της χρονικής στιγμής στην οποία αναφέρονται. Το σκεπτικό τους είναι γνωστό. Όταν πετάς αρκετή λάσπη, όσο και να καθαρίσει ο άλλος πάντα κάτι μένει. Σε αυτό το άρθρο εφαρμόσαμε κι εμείς μια παλιά και δοκιμασμένη μέθοδο. Τους αποστομώνουμε με τα ίδια τους τα λόγια. Χρησιμοποιούμε, κυρίως, ειδωλολάτρες συγγραφείς, όπως Ζώσιμο, Αμμιανό Μαρκελλίνο, Θεμίστιο, Κέλσο, Πορφύριο. Μόνο σε περιπτώσεις αναδρομής στην εκκλησιαστική ιστορία χρησιμοποιούμε τους εκκλησιαστικούς ιστορικούς. Το αποτέλεσμα είναι αποκαλυπτικό. Οι ειδωλολάτρες αναιρούν τους ειδωλολάτρες. 

 

christougen2
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
ΗΛΙΟΥΓΕΝΝΑ Ή ΜΙΘΡΟΥΓΕΝΝΑ;

 Λάμπρου Κ. Σκόντζου,
Θεολόγου - Καθηγητού

     
  
   Η μεγάλη εορτή των Χριστουγέννων αποτελεί για σύμπασα τη Χριστιανοσύνη την ευφρόσυνη ανάμνηση του πιο ελπιδοφόρου γεγονότος της ανθρώπινης ιστορίας. Διότι η Ενανθρώπηση του Θεού Λόγου ήταν, είναι και θα είναι το κέντρο όλων των ιστορικών εξελίξεων. Υπήρξε η απαρχή της πιο μεγάλης επανάστασης όλων των εποχών, καθότι έμελλε ο Θεάνθρωπος Λυτρωτής να αλλάξει την πορεία του κόσμου, να ανασύρει τον πεσόντα άνθρωπο από τα ζοφώδη σκότη της απατηλής πλάνης και να τον οδηγήσει στο ανέσπερο θεϊκό φως της αλήθειας. Αυτό το φως φτάνει ως τα μύχια της ψυχής μας. Μας φωτίζει και μας γεμίζει με άφατη χαρά, διότι μας δίνει τη βεβαιότητα ότι δεν είμαστε μόνοι στην πορεία της ζωής μας αλλά μαζί μας συμπορεύεται ο «Εμμανουήλ ο εστί μεθερμηνευόμενον μεθ' ημών ο Θεός» (Ματθ.1,23). Γι' αυτό ο ιερός υμνογράφος των Χριστουγέννων προτρέπει: «Ευφραίνεσθε δίκαιοι, ουρανοί αγαλλιάσθε, σκιρτήσατε τα όρη Χριστού γεννηθέντος» (1ο τροπάριο των αίνων).