Από Heavy Metal συγκροτήματα αντλούσαν επιχειρήματα για το θανάσιμο μίσος τους προς τον Χριστιανισμό.
Ο Eric Harris και ο Dylan Klebold σε δυο χαρακτηριστικές φωτογραφικές στιγμές. Ποιο άραγε ήταν το οριακό εκείνο σημείο στο οποίο οι δυο έφηβοι κυριολεκτικά μεταμορφώθηκαν σε αδίστακτους δολοφόνους;
Η ΣΦΑΓΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΟΥ COLUMBINE
Από Heavy Metal συγκροτήματα αντλούσαν επιχειρήματα για το θανάσιμο μίσος τους προς τον Χριστιανισμό.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ : «…Περιμένοντας την ώρα / προορισμένη να πεθάνει / εδώ επάνω στο τραπέζι της Κόλασης / Ο αρχιερέας περιμένει / με το μαχαίρι στο χέρι / να χύσει το αγνό αίμα της παρθένας / της κόρης του Σατανά…» Αυτοί ήταν μερικοί στίχοι από το κομμάτι Altarof Sacrifice (Βωμός της θυσίας) του heavy metal συγκροτήματος Slayer (Σφαγέας). Σύμφωνα με την ομολογία τους στο δικαστήριο, επηρεασμένοι από αυτό το τραγούδι, δύο νεαροί φανατικοί οπαδοί του συγκροτήματος οργάνωσαν μια «αυτοσχέδια σατανιστική τελετή» (έτσι την περιέγραψαν οι εφημερίδες), κατά την οποία σκότωσαν ένα δεκαπεντάχρονο κορίτσι… Και αυτό το περιστατικό δεν είναι το μοναδικό. |
|
Στις 20 Απριλίου του 1999, δύο δεκαεπτάχρονα αγόρια, ο Eric Harris και ο Dylan Klebold από το Columbine, μια άσημη κωμόπολη της αμερικανικής Πολιτείας του Κολοράντο, πήγαν στο σχολείο τους και σκότωσαν 12 συμμαθητές τους και έναν δάσκαλο, τραυμάτισαν άλλα 21 παιδιά, και έπειτα αυτοκτόνησαν…
Δυο ημέρες πριν το μακελειό στο Γυμνάσιο του Columbine, ο Eric Harris είχε γράψει στο site του στο Internet: «θέλω να πυροβολήσω και να ανατινάξω ό,τι μπορώ. Ό,τι δεν μου αρέσει το καταστρέφω. Δεν μετανιώνω για τίποτα, δεν ντρέπομαι για τίποτα. Δεν με νοιάζει αν θα ζήσω ή αν θα πεθάνω»…
|
Μερικές ημέρες πριν από εκείνο το περιστατικό που συγκλόνισε την Αμερική, οι Klebold και Harris έκαναν ένα βίντεο όπου μέσα σε ένα παραλήρημα από βρισιές, δήλωναν πως μισούν τον Χριστό και τον Χριστιανισμό και περιέγραφαν τι ήθελαν να κάνουν στους Χριστιανούς συμμαθητές τους: «θα τους πυροβολήσουμε όλους στο κεφάλι!».
|
Όπως είπαν κάποια από τα παιδιά που γλίτωσαν από το μακελειό, Οι δράστες εκείνου του απίστευτου εγκλήματος πυροβόλησαν μια συμμαθήτριά τους στο πόδι κι έπειτα τη ρώτησαν: «Πιστεύεις στον Χριστό;». Το κορίτσι απάντησε κλαίγοντας: «Ναι». Οπότε ένας από αυτούς της φώναξε: «Τότε πήγαινε να τον συναντήσεις!». Κι έπειτα την πυροβόλησε στο κεφάλι…
![]() |
Στο βίντεο που έκαναν τα δύο αγόρια, δήλωναν φανατικοί οπαδοί των industrial-metal συγκροτημάτων Rammstein και KMFDM, από τους στίχους των οποίων έλεγαν πως αντλούσαν επιχειρήματα για το θανάσιμο μίσος τους προς τον Χριστιανισμό.
|
Όταν εκείνο το βίντεο ήρθε στη δημοσιότητα, οι KMFDM (Kein Mehrheit Fur Die Mitleid /Κανένας Οίκτος Για τις Μάζες), έσπευσαν αμέσως να δικαιολογηθούν, δηλώνοντας στο site τους ότι αυτό που κάνουν είναι τέχνη και ότι ποτέ δεν έχουν σκεφτεί να οδηγήσουν οποιονδήποτε στο να διαπράξει εγκλήματα. Βέβαια, οι επικριτές τους είπαν πως «και μόνο το όνομα του συγκροτήματος αρκεί για να καταλάβει κανείς τη βίαιη φιλοσοφία και τις προθέσεις των μελών του, και, βέβαια, αν ακούσει και τους στίχους των τραγουδιών τους, θα συμφωνήσει, χωρίς δεύτερη σκέψη, ότι πολλά από αυτά προτρέπουν στον φόνο και στην αυτοκτονία».
Όσον αφορά τους Rammstein, αυτοί είχαν κατηγορηθεί και παλαιότερα πως οδηγούν τους οπαδούς τους στην εγκληματικότητα, οπότε τον Απρίλιο του 1997, σε εκπομπή του μουσικού τηλεοπτικού σταθμού MTV, δήλωσαν: «Μα τι είναι αυτά που λέτε; Εμείς κήρυκες του μίσους; Ακούστε τα τραγούδια μας και θα καταλάβετε ότι δεν υπάρχει ούτε ένας στίχος που να προτρέπει σε βίαιη συμπεριφορά. Η μουσική μας δεν είναι παρά μόνο για την αγάπη σε κάθε της μορφή και παραλλαγή», φυσικά εκείνη η δήλωση ήταν πέρα για πέρα ειρωνική, αφού, για παράδειγμα, στο τραγούδι τους Weisses Fleisch (Λευκή Σάρκα), οι Rammstein ουρλιάζουν:
«Εσύ είσαι στην αυλή του σχολείου κι εγώ είμαι έτοιμος να σκοτώσω / Κόκκινα σημάδια σε λευκή σάρκα / Σε πληγώνω και σε ακούω να ουρλιάζεις / Τώρα είσαι φοβισμένη και εγώ έτοιμος / Το μαύρο μου αίμα λερώνει το φόρεμά σου / κι εγώ ερεθίζομαι ολοένα και πιο πολύ από τις κραυγές σου / που είναι σαν ζητωκραυγές για το αρρωστημένο μυαλό μου / Τώρα φοβάσαι και είμαι έτοιμος / H άρρωστη ύπαρξή μου ουρλιάζει για λύτρωση / Η λευκή σου σάρκα γίνεται το ικρίωμά μου / Δεν υπάρχει θεός στον ουρανό μου…»
![]() |
«Η ισχυρή έλξη που ασκεί ο περιθωριακός χώρος του Black Metal(1) σε … νεαρά άτομα αποδείχθηκε, με δραματικό τρόπο, στις 20 Απριλίου 1999(2) με τη σφαγή σε ένα σχολείο του Λίτλετον, κοντά στο Ντένβερ του Κολοράντο. Την ημέρα των γενεθλίων του Χίτλερ, οι δεκαοχτάχρονοι Έρικ Χάρις (Eric Harris) και Ντίλαν Κλέμπολντ (Dylan Klebold) προκάλεσαν λουτρό αίματος στο Γυμνάσιο με αυτόματα όπλα και πυροσωλήνες. Ύστερα από ένα τετράωρο πανδαιμόνιο πυροβολισμών και εκρήξεων, δώδεκα συμμαθητές τους και ένας καθηγητής κείτονταν νεκροί, πολλοί περισσότεροι ήταν οι τραυματίες, ενώ οι δράστες είχαν αυτοπυροβοληθεί.
Στη συνέχεια αποκαλύφθηκε ότι οι δύο νεαροί δολοφόνοι άνηκαν σε μια σχολική κλίκα που ήταν γνωστή με την επωνυμία Trenchcoat Mafia (Μαφία της Καμπαρντίνας) και της οποίας τα μέλη φορούσαν μακριές δερμάτινες καμπαρτίνες, άκουγαν μουσική Black Metal και παθιαζόταν με τον αποκρυφισμό, το σατανισμό, το Ναζισμό και τον Χίτλερ. Τη συμπεριφορά αυτή προφανώς την υποδαύλιζε το μίσος τους για την κυρίαρχη κουλτούρα του σχολείου που πρόβαλλε ως αξίες το χρήμα, τη δημοτικότητα και την επιτυχία, και την οποία συμβόλιζαν τα αστέρια των σχολικών ποδοσφαιρικών ομάδων και οι άριστοι μαθητές. Ο αγαπημένος μουσικός των δολοφόνων…. Ήταν ο Μέριλιν Μάνσον, (Marylin Manson), ένας τραβεστί ροκ τραγουδιστής που σοκάρει με τις εμφανίσεις του και που έχει πάρει το όνομά του από τον Τσαρλς Μάνσον, μαζί με όλα τα παρελκόμενα – εξέγερση, φόνο, σφαγή. Οι δίσκοι του Μέριλιν Μάνσον περιέχουν τραγούδια όπως το “Antichrist Superstar”, (“Αντίχριστος Υπέρλαμπρο Άστρο”), ενώ στους στίχους άλλων κομματιών του εξυμνεί τις εκρήξεις χειροβομβίδων, την αυτοκτονία και το κακό. Παρότι τα μέλη της κλίκας ήταν γενικά από τους ευφυέστερους μαθητές, η αποκοπή τους από το κυρίαρχο ρεύμα τους ωθούσε να υιοθετούν παραβατικούς τρόπους συμπεριφοράς για να επιδεικνύουν την αποξένωσή τους. Κάποιοι από αυτούς έγραψαν στην επετηρίδα του σχολείου το ακόλουθο μήνυμα: “Ποιος είπε ότι η παράνοια είναι τρέλα; Η παράνοια είναι υγεία”.
Η περιθωριακή τους ταυτότητα βρήκε ισχυρή έκφραση στο Black Metal και στη gothic (σκοτεινή) μουσική. Εκτός από τις δερμάτινες καμπαρτίνες, κάποια μέλη φορούσαν μπλουζάκια με ακροδεξιά και παγανιστικά συνθήματα.(3) Η μανία τους με τα όπλα, το θάνατο και τον Χίτλερ αποτελούσε εκδήλωση μιας βαθιάς απόρριψης των βολικών φιλελεύθερων αμερικάνικων ηθών των προαστίων του Ντένβερ. Συμμαθητές τους στο σχολείο ανέφεραν ότι, την χρονιά πριν τη σφαγή, ο Χάρις φορούσε μαύρα ρούχα “γοτθικού”(4) στιλ, μιλούσε επιδεικτικά Γερμανικά και παθιαζόταν με οτιδήποτε είχε σχέση με τους Ναζί και το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Επιπλέον είχε δημιουργήσει τη δική του ιστοσελίδα, όπου περιέγραψε την κατασκευή αυτοσχέδιων βομβών και αναφερόταν σε μια “τρομακτική ημέρα που έρχεται”, ενώ παρέθετε και τους στίχους ενός τραγουδιού του γερμανικού συγκροτήματος “Kein Mehrheit Für Die Mitleid” (Καμία Συμπάθεια για τη Πλειοψηφία) : “Ό,τι δεν το κάνω, δεν μου αρέσει. Ό,τι δεν μου αρέσει, το καταστρέφω”. Η σφαγή στο σχολείο προφανώς αντιπροσώπευε την εφαρμογή στην πραγματική ζωή των αντικοινωνικών καταστροφικών φαντασιώσεων των Χάρις και Κλέμπολντ, που τις τροφοδοτούσε το αίσθημα της αποτυχίας και τις υποδαύλιζαν οι στίχοι του Τσάρλς Μάνσον οι οποίοι εξυμνούσαν τον όλεθρο, το σατανισμό και την αυτοκτονία.»(5)
Από άλλο διαδικτυακό ιστότοπο πληροφορούμαστε την εξής είδηση:
«Έρικ Χάρις (16 χρόνων) και Ντιλαν Κλέμπολντ (16 χρόνων), Η.Π.Α. 20 Απριλίου 1999. Στις 11.30 το πρωί, ο Χάρις και ο Κλέμπολντ φορώντας μαύρα αδιάβροχα και με καλυμμένα τα πρόσωπα, εισέβαλαν στην καφετέρια του λυκείου Κολουμπάιν του Λίντον, ενός προαστίου του Ντένβερ, και άρχισαν να πυροβολούν με καραμπίνες και περίστροφα τους συμμαθητές τους. Οι δράστες, αφού παγίδευσαν το κτίριο με αυτοσχέδιες βόμβες, μπήκαν στην καφετέρια ψάχνοντας προφανώς για μαθητές από μειονότητες μαύρων και ισπανοφώνων, που τους φώναζαν «Τζοκς». «Άν υπάρχουν Τζοκς εδώ μέσα, είναι νεκροί» φώναζαν, ενώ ταυτόχρονα γελούσαν και αστειεύονταν κατά τη διάρκεια της σφαγής, σαν να ήταν η καλύτερη στιγμή της ζωής τους. Στο τέλος αυτοκτόνησαν, αφήνοντας πίσω τους 15 νεκρούς και 23 τραυματίες.
Η επίθεση σχεδιαζόταν επί ένα ολόκληρο χρόνο. Σκοπός των δύο παιδιών ήταν να σκοτώσουν όσους περισσότερους μαθητές και καθηγητές μπορούσαν. Οι δυο τους ήταν μέλη της συμμορίας Trench Coat Mafia (η μαφία με τα αδιάβροχα) και είχαν επανειλημμένως επιδείξει τις φιλοναζιστικές ιδέες τους. Όπως δήλωσαν οι συμμαθητές τους, είχαν πάθος με τα όπλα, τον ναζισμό, το Ιντερνέτ, τον Μέριλιν Μάνσον και το γκόθικ ροκ, ενώ όλα τα μέλη της ομάδας καυχιόντουσαν συχνά για την ικανότητά τους να προμηθεύονται ό,τι όπλο ήθελαν. Εντύπωση προκαλεί το δημοσίευμα που αναφέρει πως επέλεξαν ως μέρα δράσης τους την 110η επέτειο από την γέννηση του Χίτλερ.
Το 2001 το αμερικάνικο «Time» έγραφε: «Δεν ήταν η πρώτη μαζική δολοφονία που έγινε ποτέ σε σχολείο, ήταν όμως τόσο αιματηρή και βαθιά οδυνηρή, ώστε αναδείχτηκε σε σημείο αναφοράς για τον αμερικανικό λαό». Με το ντοκιμαντέρ «Ακήρυχτος πόλεμος»(6), ο Μάικλ Μουρ φιλοτέχνησε ένα τρομακτικό πορτρέτο μιας παρανοϊκής Αμερικής, όπου η οπλοφορία αποτελεί δικαίωμα και οι μαθητές πυροβολούν τους συμμαθητές τους σαν να παίζουν video games.»(7)
(1) http://www.egolpion.com/blackmetal.el.aspx
(2) Βλ. και http://www.egolpion.com/columbine.el.aspx
(3) http://www.egolpion.com/nsbm.el.aspx
(4) gothic
(5) «Μαύρος Ήλιος», Nicholas Goodrick – Clarke, εκδ. Αρχέτυπο, σελ. 403-404.
(6) Ένα καλοδουλεμένο πραγματικά ντοκυμαντέρ που κάνει μια φιλότιμη πρώτη απόπειρα να αναζητήσει τα αίτια της σφαγής και να καταγράψει όλους εκείνους τους λόγους που μαθητές σχολείου οδηγήθηκαν στην αποτρόπαια αυτή παραβατική πράξη και βύθισαν στην θλίψη ολόκληρη την παγκόσμια εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο. Ο σκηνοθέτης, όντας ο ίδιος εξαιρετικά ευφυής, και διαθέτοντας πλούσιο ικανό ερευνητικό ταλέντο επιχειρεί μεθοδικά να ερευνήσει όλες τις πτυχές της υποθέσεως με σκοπό να ρίξει φως και να οδηγηθεί σε όσο το δυνατόν πιο ασφαλή συμπεράσματα, σε μια ιστορία που από μόνη της όπως διαπιστώνεται είναι αρκετά σύνθετη και περίπλοκη. Ο Μάικλ Μουρ από τη μία τα καταφέρνει άψογα στην προσεγμένη δουλειά του. Εξειδικεύοντας απομονώνει μια υφιστάμενη πτυχή της υποθέσεως, την παράνομη ανεξέλεγκτη οπλοκατοχή, την εξαντλεί επαρκώς και μας προσφέρει πολύτιμα στοιχεία για την περαιτέρω διαλεύκανσή του όλου ζητήματος. Από την άλλη όμως ακούσια προσπέρασε και δεν βρήκε τη δυνατότητα να αναλύσει και άλλες συνισταμένες που εμφανίστηκαν δυναμικά στο προσκήνιο. Και μόνο που καταπιάστηκε με αυτό το θέμα ήταν άθλος και τομή στο πεδίο της έγκυρης και σοβαρής ενημέρωσης και ήταν πρωτοπόρος σε αυτό. Το πρόβλημα ήταν όμως παρόλο που έδωσε ότι μπορούσε, το θέμα αυτό τον ξεπέρναγε κατά πολύ, ακριβώς επειδή είχε τρομερές απαιτήσεις που θα ήταν αδύνατο να συγκεντρώνονταν από κάποιους ανθρώπους της απλά και μόνο της τέχνης. Τα υπόλοιπα αίτια όπως η μουσική, οι εθνικοσοσιαλιστικές θεωρίες, η άγνοια λόγω του νεαρού της ηλικίας τους κ.α. δεν αγγίχτηκαν καθόλου διεξοδικά. Αργότερα επιστημονικές παιδαγωγικές μελέτες και έρευνες απέδειξαν την καταλυτική και καθοριστική συμβολή της ροκ, heavy metal μουσικής, και με τα διάφορα παρακλάδια και τα παρελκόμενά της όταν συντρέχουν βέβαια και άλλες προϋποθέσεις. Αλλά και οι ολοκληρωτικές ιδεολογίες κομμουνιστικού ή νεοναζιστικού τύπου όταν έρχονται σε επαφή με αμορφοποίητο ως προς τις αξίες και εύπλαστο κόσμο του νέου μπορούν να αποτελέσουν ένα ιδιαιτέρως άσχημο εκρηκτικό μίγμα. Όλα αυτά τα αίτια σε ορισμένες συνθήκες μπορούν να οδηγήσουν και έχουν οδηγήσει και σε παραβατικές συμπεριφορές και πράξεις, σε εξευτελισμό, απώλεια ελευθερίας και διανοητικό χειρισμό του θύματος, αποδόμηση της προσωπικότητας του, πλήρης έλεγχος της σκέψεως υπό του αρχηγού, των μελών ή των διδαχών της ομάδας (σέκτας), ισόβια εξάρτηση κ.ά..
(7) http://gym-falan.lar.sch.gr/works/year_2004-5/b-02/eric_dylan.htm
Πηγές
· Περιοδικό STRANGE τεύχος 139 – Αύγουστος 2011
· http://vanessawest.tripod.com/columbine-4.html
· http://www.members.tripod.com/~VanessaWest/cases-2.html
· http://columbinefamilyrequest.org/2010/01/usa-today-dead-wrong-on-columbine/
· http://www.oneman.gr/keimena/diabasma/article1492499.ece
· Ιστοσελίδα ΤVXS